Tuesday, June 12, 2007

A Little Humour

The boss of a listed company walked up the stage to deliver his speech.

Boss :
他们说我很 hao4 lian4 。 其实他们都错了。
Then he paused. His expression became a little tensed.
The floor of hundreds of guests were quietened. They were waiting eagerly for him to explain why or how he is not hao4 lian4 (arrogant/boastful).


The boss continued..
Boss (he exclaimed) :
其实我是 xi2 beh3 hao4 lian4 ah!
(xi2 beh3 hao4 lian4 = very arrogant/boastful)

The whole floor burst out laughing.
I would have laughed out loud too, if I were to be present.


- - - - - - -

I don't know the boss. I was told of the tale by one who was amongst the floor listening to that speech and had a good time laughing.

I just know that the boss has a very humble beginning and has quite an interesting sense of humour.

I have noted that the one who had just shared with me the tale remembers nothing about the boss's speech, except for that pretty humourous beginning.

I think everyone likes a bit of humour here and there.




Am I too boring (i.e. not humourous enough)?
I try not to be too boring.
But how much difference can a boring person make? Erps..
I can only continue trying ... :p

Okay, at times the students were laughing hard during my lessons.
Does that mean they only remember the laughing and not the content I'd just shared?
Haha.. You can't blame me thinking this way. The recent examination results seem to suggest my "hypothesis" anyway. Mm..

- - - - - - -



有一位圣者这么说:

其实你们需要把眼光放远一点、放宽一点。
烦躁是最容易生罪过的起源。
一旦你的心烦躁无明,就很容易毁坏了你其他正确的动力。

而你们在什么时候烦躁,
相信大家现在回想一下都很清楚:
- 在你忙碌的时候;
- 在你想到未来的时候;
- 在你面临到你不会的事情的时候。

3 comments:

Anonymous said...

「聞過則喜,聞善則拜」
這是一個良心本有的作用。真的!我相信真良心是會做如此反應的。
但是人心卻是相反,這就不需要做解釋了,
因為一般人都是如此的,沒有什麼困難需要去了解。

在一次的機緣中聽到一句話:「做錯了要懺悔,做對了也要懺悔。」
前一句話是沒有任何疑問的,但是後一句話呢?
這是因為-----
現在才做對,要為當初的做錯而懺悔。

所以只要週遭有一絲一毫的不圓滿都要懺悔,
這絕對不是空話而已,而是用心的人在實踐後的真心體悟,而我呢?
更何況又不沒有將對的做出來,還埋怨些什麼?

我內心中那頑強的敵人,那固執的罪性今日何以如此?
真的要大大懺悔。

「良藥苦口」,真是一句真走過才會懂得一句話啊!
而這良藥到底有多苦,就看你的病症有多嚴重了,
最近真感謝天賜良藥。

服藥中的人留

Anonymous said...

言之有物,
在下又多了一“悟”。:o)
谢了。哈哈 ..

字里行间,感觉你有想将所知来落实。
我觉得那便是一种美。

将罪性去除之事,岂是一朝一夕之说。
真懺实悔、用力之久..
一日方能豁然贯通也..

其实我的药是很大的一贴、并且也很苦。
想想..
若是没有我过去的放肆,
就应该没有我现在的固執罪性。
若是不愿继续沉沦,
我只有乖乖的、甘愿的服下苦口的良药 ...

Anonymous said...

若是没有我过去的放肆,
就应该没有我现在的固執罪性。

Nanzi,一語點醒夢中人,謝謝你