Sunday, July 01, 2007

I hope... I should have... BUT...

I really hope that ... , but I know I shouldn’t ...
有时候…
我知道我内心的所要,但是我也明白其中的不该。
所以,千万不要太过合我的意。
原来,要做到「随心所欲而不逾矩」还真不容易。


Of course, we are always very glad that things turn up the way we hope, we wish to be. I just like to pause a little to think about the appropriateness of what I hope for or what I wish for. Inappropriateness inevitably leads to undesireable outcomes. Ha...

- - - - -

I know I should have ... , but I have yet to ...
事实上…
我明白我身负的职责,但是我仍任性的踟蹰不前。
其实,万事皆具备东风也不缺。
原来,要做到「真知真行」也要一番毅力与坚持。


Maybe it is good to constantly revisit :
What is my purpose in life?
How well am I approaching it?



If we keep procrastinating till such moment,
maybe it will be really too late.


- - - - - - - - - -



有一位圣者这么说:

「反省」是一种高贵的自修功夫。
生命的提升是要透过反省改过才能助长。
若省思自觉力不强或是无奋勇大毅志来推动那股气机的话,
那也无法创造另一番的高尚行为。...

若自觉心不自强而萎缩,
则气质将突破道德心之防线而驾驭德性之仁心,
使人的生命险溺、扭曲、变质而坠落。

No comments: