Tuesday, November 27, 2007

「转台」

I have noted in recent years I have changed from listening to FM93.3 to FM97.2 to FM95.8. I think I had mentioned this before quite a long time ago.

Lately, for some unknown reasons, I find myself switching again. But this time round I am toggling between the English channels most of the time instead. Heh..

I must have changed, I think.

A close pal actually appeared in my dream some days ago and he said : Nanzi, you have changed.
And then he disappeared.
I woke up feeling a little strange also.


说真的,我知道我自己变了。
外在的(你们看得到的)就不用提了,
内在的(你们看不到的)确实也变了很多。

Mm
很多事情我不再理会、
很多人、事、务我加倍在乎、
很多实情我难以启齿、
很多得失我看淡许多、等等…

我明白唯一的定数就是变数。
也就是说你也在「变」。
乐观一点,
我只希望我们大家都能「变」得更好。




~ ~ Winds of Change is Blowing ~ ~

Allow me to just quote :
If you can see change not as an enemy, but as a welcome friend, you will secure the most valuable prize of all - The Future.


- - - - - - - -



有一位圣者这么说:

吾心信其可行,则移山填海之难,终有成功之日;
吾心信其不可行,则反掌折枝之易,亦无可成之期。

心愿是成就事功的原动力,
小自个人的改脾气、去毛病、变化气质;
大则净化人心、普渡众生、扭转乾坤,
都从一个愿心充扩而成。

只要人人有愿有爱,人间终究成天堂。

No comments: