Sunday, August 12, 2007

The 2 Brands Come Together ??



Since when the two big brands come-together? Haha..

One cute aunty still asked, "这一些货是真的吗?"

As if trying to evade the question, the stall keeper replied, "Er... 这些货都是打出来卖的。很便宜。质地都很好。"

The quality really seems good (good enough for my untrained eyes and touches). Besides, the stock comes complete with good labels and tags..



For a pretty good price, I also kope one lah. :P

- - - - - -

Almost everywhere I go, I hear (over the radio.. )

一人一半,感情不散 ...
一人一小点,感情才会久 ...


It somewhat feels good, especially when it is sung in Hokkien..
It needs to be sung in Hokkien for the second line to rhyme well.. :o)

- - - - - - - - - -



A following extract is a very classical conversation in Buddism context.

有一天,寒山问拾得:
「世间人谤我、欺我、辱我、轻我、恶我、骂我、骗我时,我应该怎么办呢?」

拾得答道:
「那只有忍他、由他、避他、耐他、敬他、不要理他、过几年再看看他。」

寒山又问:
「除此,还有什么秘诀吗?」

拾得答道:
「秘诀倒是有的,最好再参学弥勒忍辱偈:

老拙穿衲襖,淡饭腹中饱;补破好遮寒,万事隨缘了。

有人骂老拙,老拙只说好;有人打老拙,老拙自睡倒。

涕唾在面上,隨他自干了;他也省力气,我也无烦恼。

这样波罗蜜,便是妙中宝;若知这消息,何愁道不了。

No comments: