Tuesday, January 17, 2006

It has to Go

I had just taken over an entirely new class in the beginning of the year. New as in they were all taught by another tutor last year.

During the first tutorial session, they were all rather quiet.
(I later learnt that they were rather scared of me, as they only knew me as a pretty stern lecturer who roars at times.)
During the second tutorial session, there were some smiles.
During the third tutorial session, there were more smiles and they were already rather responsive and clarify very freely.

Actually I only know them slightly more than two 2 weeks and had barely 5 tutorial sessions with them. But I can foresee the subsequent sessions to be enjoyable and fruitful. Just as I was thinking of this, I was told... This class has to "go". Mm...

Due to certain re-deployment, our department seems to be a little over-staff and I ought to be off-loaded. Hence, the new class that I had taken over only recently will have to "go". I mean this new class shall be let off from my "clutch" and be tutored by another colleague of mine.

Unbelievably, I think the bond with this new has already been fostered and that announcement to "go" kind of pricks my heart a little. Mm.. I didn’t know I can feel "attached" to something so fast so easily. Haha..

I understand the logic behind the re-deployment and the necessity of doing so. But.. I can’t deny the feeling I am going through.

Oh well, they will be transferred to a better "hand". I should feel relief and happy for them, shouldn’t I? Ha.. I should. I would.


I think this is a wonderful expression
of
~ ~ No Worries & Contented ~ ~

- - - - - - - - - -



有一位圣者这么说:

想找回自己就要对得起自己,所作所为不是要做给别人看,而是做给自己看,不求回馈、不求别人对自己有好处,只是尽自己的一份心一份力。

尽心尽力之后,自然而然无愧无怍,不在乎别人如何想,也不要想到以后怎么办,但问你此时此刻有无尽心,好与不好是另一回事

9 comments:

Anonymous said...

很多人喜欢说:
“ 不在乎天长地久,只在乎曾经拥有。”
其实,我不喜欢这句话!=)

我一直觉得:
若会结束,为何要有个开始?
有美丽的回忆真的就足够吗?
我不以为然。
因为回忆往往会随着时间变得模糊、慢慢不见。

有时候,我在想:
每个人生阶段,
有人出现,有人离开。
若给我选择,
从一开始,我只想认识一些人,
好好和他们一走完这人生旅途。

哈哈,当然知道不可能...
这只是个幻想。=)

人,始终得学习放开。
不然,日子未免也太难过了吧?=)
~ hehe ~

Anonymous said...

哈哈。。
一切随缘就好。:)

Anonymous said...

萤火虫,我也和你有相同的看法。我要天长地久,但同时我也在乎曾经拥有。回忆,有时或许不会变得模糊。但就是因为有回忆,反而有时觉得难以走下去。有些东西也不是说放就放。有时候,我也在想,如果,我从来没认识那些人,我会不会就快乐一些?可是回头想想,不认识这些人,没有那些回忆,会不会日子也并不那么快乐?即使,认识某些人会伤心,会难过,可是最后会明白。会领悟。这或许就是那伤心的代价。我不知道。haiz~

Anonymous said...

“愿长变短”,咱难免会感到沮丧万端。
“愿短变长”,好像也是一种互相煎熬。
该长即长;该短即短。
放下本来就是真功夫。

若已成回忆,将它珍惜。
可能残余的伤痛,当经验中学习。
心中无需有任何怨或责怪对方之意。
说到来,把握、珍惜当下最实在。
仍旧,祈愿万众心怡。

Anonymous said...

有没有觉得,其实,写着,想着的,都很难办到?很多时候,拚了老命的想要或是希望做到某件事,但事实,还是有一点难。只能说,慢慢学习珍惜,把握。失去的必然会失去。而失去的, 就是要我们更珍惜当下。是这样吧?哈哈。

nanzi said...

我的想法却是:
如果太容易办到,人们还是不懂得可贵之处。
天下间,岂有常常心想事成的道理?
有人还感叹不如意事,十之八九呢。

我想,我们这一生就是来不断的学习、进取,来让自己突破。

哈哈。。
我也是什么都不会的啦。

Anonymous said...

哈哈。。 老师,你不是什么都不会。你会的很多。三人行,必有我师。我们都在互相学习嘛。只是,我明白有时,我会比较极端一点啦。要学者在雨天快乐的呼吸,很难。哈哈。不容易办到,或者,没那么容易得到,或许就会让我们更加懂得珍惜吧。最怕就是知道得来不易,却又不懂的珍惜。等到失去了,才可惜。后悔都来不及。人生那么漫长。就是通过这些学习,我们才会变得更加坚强。人生,的确就是要来体验,并考验自己。 嘻嘻。

Anonymous said...

我同意小雨的话。
哈哈,能有这么多“怪怪”的分享,
怎么可能什么都不会呢? =)

至少,我们都会呼吸嘛。
只是学着快乐地呼吸,不是吗?=)

Anonymous said...

我们都会呼吸,可是,就因为呼吸是那么的理所当然,是那么的不经意。常常,我们都会忽略呼吸的存在。会不会有时,根本不知道自己其实在呼吸呢?哈哈。。

如果,事事都往多个角度去看。或许,真得可以做到快乐的呼吸哦。。。 哈哈。。。